Minden Örkényről, másképpen

Örkény város

Örkény város

Most már biztos, hogy büdös lesz!

2016. május 29. - szobiszorp

Megkaptam az információt, hogy ki áll a „sertéstelep mögött”. Nem külföldi beruházó, és nem is az a cég, aki Újhartyánban kudarcot vallott. A helyzet sokkal rosszabb. Miért?

 

Nézzük meg, hogy született a sertéstelep ötlete, és vizsgáljuk meg mekkora baj szakad a nyakunkba.

 

Olvassuk el a levelet, ami egy szándéknyilatkozat. Rögtön az elején kiderül, ez nem az első levélváltás. (Tárgy: FWD sertéstelep) Valószínűleg már minden le lett „egyeztetve” előre. Erre csak azért van szükség, hogy a polgármester a testületi ülésen jóváhagyassa a képviselőkkel. Csont nélkül sikerült, mint ahogy szokott. Senkinek nem jutott eszébe, hogy mit szól ehhez a nép? Nem gondolták, hogy meg kellene kérdezni a lakosságot egy ilyen horderejű döntés előtt? Vajon miért gondolják, hogy jó ez nekünk? Mert hogy nekik jó, az biztos.

 

Nézzük, mi mit kapunk:

- A telep vízigénye kb. 10 000 köbméter, vagyis 10 millió liter ivóvíz. Ez majdnem annyi, mint amennyit az örkényiek egyébként elfogyasztanak. Így is gondok vannak a vízzel, mi lenne ezek után? Vagy a mi pénzünkön fejlesztené a vízhálózatot az önkormányzat?

 

- A telepen képződő szennyvíz várható mennyisége 20 ezer köbméter, vagyis 20 millió liter! Ez is szinte még egy „Örkénnyi” szennyvíz. Hogy mindez fedett tárolóba kerül, azt úgy hiszem el a polgármesternek, mit a sportcsarnok, vagy a piac parkoló építését. A beruházó is csak azt mondja: -A telep szaghatása minimális lesz.- Ezt elhisszük neki?

-15-20 munkahely? Vagy több? Lehet majd minimálbérért trágyát pakolni?

 

Kell ez nekünk?

 

Nézzük ki ez a Sákán Antal. Nem kombinálok. Inkább olvassátok el egy kormányközeli oldal véleményét.

http://pestisracok.hu/malaca-volt-az-mszp-vel-a-szovetsegi-elnok-zsiros-tanacsai/

 

Tanulságos történet. Most már tudjuk, hogy került neki képbe a városunk. Sejtjük azt is, mivel győzte meg a városunk vezetőit.

 

Figyeljünk oda, mert a hatóságok engedélyei nagyon hamar meglesznek. Természetesen a jegyző sem talál majd törvénytelenséget.

Gyanítom ezt sem fogja nagydobra verni a polgármester, kész tények elé állít majd minket. Ha most nem tiltakozunk, akkor hamarosan nagyon büdös lesz.

 

 

Tiltakoznunk kell!

 

Örkényi Sanyi

A bejegyzés trackback címe:

https://orkenyvarosmaskeppen.blog.hu/api/trackback/id/tr688756182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komissar 2016.05.31. 10:02:06

2011. évi CLXXXIX. törvény I. FEJEZET

A HELYI ÖNKORMÁNYZÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

Alapvető rendelkezések:
2. § (1) A helyi önkormányzás a település, valamint a megye választópolgárai közösségének joga, melynek során érvényre jut az állampolgári felelősségérzet, kibontakozik az alkotó együttműködés a helyi közösségen belül.
(2) A helyi önkormányzás a helyi közügyekben demokratikus módon, széles körű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.

Nem emlékszem olyan közmeghallgatásra, ahol ez a téma felröppent volna és döntés született.
A választott képviselők mikor és milyen módon tájékozódtak a választók körében az adott kérdésben, hogy azt a választók egyetértésével megszavazták?

Komissar 2016.05.31. 10:14:45

2011. évi CLXXXIX. törvény
Összeférhetetlenség

36. § (1)25 Az önkormányzati képviselő, valamint a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja nem folytathat olyan tevékenységet, amely a feladatainak ellátásához szükséges közbizalmat megingathatja, továbbá nem lehet
a) országgyűlési képviselő, valamint aki olyan tisztséget tölt be, olyan feladatot lát el, amelyre kinevezését, megbízatását az Országgyűléstől, köztársasági elnöktől, Kormánytól, Kormány tagjától vagy az Országgyűlés, Kormány alárendeltségébe tartozó szervtől (vezetőjétől) kapta, kivéve
aa)26 ha ezen megbízatás keretében tudományos, oktatói, művészeti, lektori, szerkesztői, jogi oltalom alá eső szellemi tevékenységet lát el, illetve nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonyban áll;
ab) egészségügyi intézmény főigazgatója, gazdasági vezetője, orvos, egészségügyi dolgozó, köznevelési intézmény vezetője, foglalkoztatottja, szociális intézmény vezetője, foglalkoztatottja, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézmény vezetője, foglalkoztatottja;
b) központi államigazgatási szerv vezetője, köztisztviselője;
c)27 kormánytisztviselő olyan államigazgatási szervnél, amelynek illetékességi területén az adott önkormányzat működik;
d) a Magyar Honvédség, a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat hivatásos vagy szerződéses állományú tagja, rendvédelmi szerv, az Országgyűlési Őrség vagy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hivatásos állományú tagja;
e)28 jegyző (főjegyző), aljegyző, továbbá ugyanazon önkormányzat polgármesteri hivatalának vagy közös önkormányzati hivatalának köztisztviselője, alkalmazottja;
f) más települési önkormányzatnál képviselő;
g) más települési önkormányzatnál polgármester, alpolgármester;
h)29 a helyi önkormányzat által alapított vagy tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaság, továbbá a helyi önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaság által alapított gazdasági társaság legfőbb szervének - kivéve, ha a gazdasági társaság legfőbb szerve a képviselő-testület -, ügyvezetésének tagja, személyes közreműködője, képviselet ellátására jogosultja;
i)30 médiatartalom-szolgáltató természetes személy, jogi személy, gazdasági társaság legfőbb szervének, ügyvezetésének tagja, személyes közreműködője, képviselet ellátására jogosultja.
(2) A települési önkormányzati képviselő nem lehet a megyei közgyűlés elnöke, alelnöke, főpolgármester, főpolgármester-helyettes.
süti beállítások módosítása